Op naar Zion NP!

30 april 2019 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 9.

Joepie! De waarschuwing is ingetrokken! En nadat onze buren in Las Vegas zeiden dat wel dan écht prima konden gaan, én ze verwachtte dat het weer ook overdag prima zou zijn, zijn we vertrokken (nadat we nog snel een duik in het zwembad hadden gedaan). LeukEen bijkomstigheid van ons verblijf in LV: we zijn er rijker vertrokken dan dat we er naar toe zijn gegaan! Ongeveer $5,- uiteindelijk 😬 maar hé, daarvoor hebben we daar 2 nachten gestaan en gegeten en moois gezien. André mag vaker naar het casino 😉. Ook veel gratis boodschappen rijker (Nederlanders die naar huis moesten) en een road atlas (van onze Amerikaanse buren, -Daar moeten we echt nog eens langs als we in de buurt zijn- maar dat zijn we niet 😅, ochja hartstikke lieve mensen). Hoppa. Je bent een (zuunige) Zeeuw of niet hè.

Maargoed daar gingen we dus. 2,5 uur rijden was dit x ook echt 2,5 uur. Viel mee dus. Wel 3 Staten gezien! Begonnen in Nevada, stukje door Arizona en uiteindelijk in Utah aangekomen dichtbij het park. Snel de camper neergezet en nog even snel een kijkje genomen in het park, want jaaaaaa het was inderdaad droog!

Super handig, vanaf de camping stonden we met de shuttle in 3 minuten in het park. Daar weer een shuttle genomen om nog ff snel een hikeje (😬) te doen. The weeping rock hike. Kort maar prachtig zou ik zeggen 😀. Een klimmetje van een kwartier om bij een plekje te komen waar je onder een rots staat en waar er water overheen stroomt  (alsof ie huilt dus).

20190430_161851

20190430_16314020190430_163149

PRAAAACHTIG! Zo gaaf. Maar toen was het toch echt tijd om weer naar de camping te gaan.

20190430_16333220190430_163415

Het is hier tenslotte een uur later dan in Nevada. Ze hebben hier ook een zwembad, dus de kinderen weer niet te houden (het was 16C maar och), dus badjas aan en gaan!

20190430_174836

We zaten op een heel mooi plekje, maar wel aan aan wilde rivier. Dus dat was oppassen met Lise en Jens. Die vonden het overigens geweldig! Stenen gooien!

20190430_191408

1. Papa en mama:
    2 mei 2019
    wat een mooie natuur daar! en fijn dat alles af en toe gaat zoals het hoort te gaan!😉😗
  2. Hanneke.. tante Hanneke ;):
    2 mei 2019
    Ja leukkk!! Mooi park he?? Wij hebben ook daar gestaan, onder die rots! Veel plezier nog! Xxx
  3. Marina Cijsouw:
    2 mei 2019
    Ik zat met angst en beven te lezen, maar dit was dan toch een dag die goed verliep 😂😂
  4. Linda Sturm:
    Gaaf... genieten daar!!!
  5. Sanne:
    Prachtig zeg! Goede winst dus! Ervaring rijker André ;). Veel plezier xxxx
  6. Marianne Jobse:
    2 mei 2019
    Wat een avonturen! Geniet maar van die prachtige natuur en die aardige mensen!
  7. Ed Thea en Anne Luteijn:
    2 mei 2019
    Ik zei het nog het tij begint te keren leuk voor jullie,saai voor ons achterblijvers!
    Hopelijk gaat het niet teveel lijken op z'n amerikaans fotootje hier fotootje daar,
    en snel weer naar de volgende bezienswaardigheid.
    Lieverds geniet ervan ! XXX
  8. Dick en Jolande:
    2 mei 2019
    Yeaha. Wat een rieis! Enne.... Was dat de netto winst? casino met activiteiten voor kinderen. Zoiets als "jong geleerd is oud gedaan"? Dat kan alleen in Amerika. Hier is het zo'n 11 graden, dus zwemmen kan best bij 16 graden. Geniet!