Dag 13, 14 en 15. Miami en naar huis.

22 maart 2020 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Zeauuu... We zijn ondertussen al 2 dagen thuis (Dit is dag 3) en wou eigenlijk nog een blogje typen toe we thuis aan waren gekomen.. Maar was tè moe 😅. Dus hier komt 'ie dan.....

......................................................................

De laatste volle dag is aangebroken. Nog meer winkels zijn gesloten en alle restaurants zijn dicht. Zelfs de Starbucks is gesloten 😢. Gelukkig is het Franse bakkertje wel geopend, en hebben we voor 's ochtends en 's middags prima te eten. Na het ontbijt gaan Lise en ik op zoek naar een souvenir, en daarna naar het strand. Onze matties van gisteren liggen weer op de zelfde plek, dus wij besluiten om voor de zekerheid op andere strand te gaan liggen. We willen niet het risico lopen ze te besmetten met corona natuurlijk 😏.......

Het is weer heerlijk op het strand. De zee is heerlijk warm (kan de Noordzee nog wat van leren) en de kids genieten, dus wij ook. Jens heeft een vriendje gevonden en samen terroriseren ze de rest van het strand.. Na een paar uurtjes willen de kindjes terug naar het hotel om nog ff in het zwembad te gaan. En aangezien wij ook niet meer heel lekker zitten vinden we dat wel een top idee..

Dusss maar weer naar het zwembad. En dan kijken of er toch iets anders te eten is dan Mcdonalds 😖.. We lopen en stukje en zien dat ALLES dicht is. Op 1 restaurantje na 🙄, daar kunnen we wat afhalen. Als we daar staan te wachten op onze bestelling worden we aangesproken.  In het Nederlands. Een stel dat morgen ook (eiiiiiindelijk) naar huis vertrekt. Ze hadden ook een cruise geboekt, en bij hun ging niet alles volgens planning.. Ze mochten niet aanmeren bij het land waarvandaan ze terug zouden vliegen. Moesten dus doorvaren naar het volgende eiland, en vanaf daar een hotel en een vlucht regelen naar huis. Hij vertelde dat hij de hele nacht wakker was geweest en om 4 uur 's nachts had hij eindelijk tickets naar Madrid geregeld! Om anderhalf uur later te horen krijgen dat de luchthaven van Madrid ook dicht was. Duizenden euro's lichter, en nog geen vlucht hebben 😣😮. Was niet bepaald jaloers zeg maar.. Maar goed.. We kregen ons eten en dat hebben we in onze kamer opgegeten..

20200318_13080120200318_130927

20200319_120946(1)

......................................................................

Onze laatste nacht in Florida zit er op. Tijd om de koffers in te pakken. We vliegen pas om 6:30pm dus hebben nog een paar uurtjes. Dus nog even afbakken bij het zwembad ☺.

IMG-20200319-WA0021IMG-20200319-WA000820200319_102245

20200319_121053(0)

We willen zeker weten dat we op tijd zijn voor onze vlucht, want het is voorlopig de laatste vlucht naar Nederland vanuit Miami. We moeten er 3 uur van te voren zijn en het is een hakf uur rijden. We besluiten een goed uur van te voren te vertrekken zodat we ook op tijd zijn als het druk onderweg is. Maar dat was uiteindelijk absoluut niet nodig geweest want vanwege corona is het juist heel rustig op de weg. We zijn er in 20 minuutjes. Nou prima, in ieder geval lekker op tijd. We gaan alvast maar in de (nu nog korte) rij staan. Althans, André doet dat. Lise, Jens en ik halen nog een doosje donuts en kleden ons om. Als we terug komen is de rij al flink wat langer en begrijpen we dat er een heleboel mensen tien sten die nog geen tickets hebben maar hopen met deze vlucht nee te mogen naar huis.. Wij zijn iniedergeval opgelucht als wij zijn ingecheckt en door kunnen naar de gate.

IMG-20200319-WA0023

Eenmaal in het vliegtuig gaat het ook weer voorspoedig. De vlucht heeft vet wat turbulentie, maar de kids slapen toch een aantal uurtjes.

IMG-20200320-WA0000

Als ze wakker zijn mogen ze de steward(essen) helpen en de vlucht gaat dus redelijk snel voorbij.

Dan nog wachten op de koffers, en het laatste stukkie naar huis.

IMG-20200320-WA0008

Ik geloof dat we rond 12 uur thuis zijn.  Ik vaak steeds in slaap zodra ik langer dan 10 seconden stil zit 😅 en Jens ook. Om 7 uur lig ik dus met de kindjes in bed. We zijn voorbereid op een kort nachtje (vorig jaar sliepen ze de eerste week ook maar 3 uurtjes per nacht), dus als mn wekker 's ochtends om half 7 gaat en iedereen slaapt verder nog ben ik herboren! De kindjes worden pas om 9 uur wakker en we zijn dus diiiiiikke prima de nacht doorgekomen!

De vakantie is nu echt voorbij. We beseffen dat we meeeeeega veel geluk hebben gehad dat alles gewoon volgens planning is gegaan. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer zo'n mooie reis maken. Of het nou weer Amerika word of op de camping in Frankrijk maakt eigenlijk niks uit. We genieten van het even lekker weg zijn met zn viertjes en nieuwe plekken ontdekken. Maar voor nu fijn om weer thuis te zijn. Wij kunnen er weer ff tegen!