Dag 10 en 11. Dag op zee & de Bahama's

17 maart 2020 - Ocean Cay – MSC Marine Reserve, Bahama's

We beginnen uiteraard bij dag 10, en hele dag op zee. We werden super chill wakker. Slaapt toch gewoon lekkerder in een grotere kamer en vooral een lekkerder bed. Zelfs Lise en Jens sliepen lekker uit ondanks dat ze weer met zn tweetjes in 1 bed lagen (in de oude kamer sliepen ze beide aan een kant boven ons. Konden ze "lekker" op ons springen zodra ze wakker waren). Ze waren al daaaagen aam het zeuren dat ze naar de kidsclub wilden. Nou dat kon nu mooi. Om half 10 hebben we ze daar afgeleverd en om half 12 ging ik ze ophalen. Maar niet nadat we een rondje "familybingo" hadden gedaan. 1 rondje was genoeg want uiteraard wonnen we gelijk de hoofdprijs 😂 en waren we dus klaar met spelen. Ik weet niet wie er blijer was, ik of de kids (oké, ik denk toch echt ik. Ik win gewoon graag, kan er niks aan doen)..

IMG-20200314-WA0007De buit 💪.

Verder die dag hebben we ons vooral vol lopen stoppen met pizza, hamburgers, wafels, pannenkoeken en friet bij het zwembad.

IMG-20200313-WA0014

En 's avonds was er nog een disco van de kidsclub, dus kon het voor de guusjes niet meer op!  Echt een heerlijk dagje weer!

Dag 11.

Wakker worden in die suite is tocht échttt heel fijn. Wie wilt dit nou niet zien bij het openen van de oogjes?

IMG-20200315-WA0005

Goooood morninggggg BAHAMA'S!

Oké, eerlijk gezegd is het gewoon een hoop opgespoten zand waar ze palmboompjes op hebben gezet en een weggetje en huisjes hebben geplaatst.. als je dat beseft is het ineens een stukje minder magisch. Dusss uitzetten dat besef, verstand op 0, en genieten maar!

Ein-de-lijk naar het strand!!!

Niet te goed naar de palmboompjes kijken (want dan zie je dat ze allemaal nog vast staan met palen omdat ze nog maar net geplant zijn), handdoekje onder je arm, snorkeltjes mee, go pro (opgeladen dit x!) mee, en gaan met die banaan!

IMG-20200316-WA0039Ocean Cay. "onze Bahama 😜"

IMG-20200316-WA0040niet te goed kijken dus..

En verder genietennnnn!

20200315_11155420200315_110745

IMG-20200316-WA0042

De kindjes hebben echt de hele dag heerlijk gespeeld met andere kindjes op het strand. Lise had wel 100 hele mooie schelpjes, die kon dr geluk niet op!

Helaas viel er weinig te snorkelen en nog minder te go proën 😂 (Heb je dat ding een x mee...). Maar we hebben echt enorm genoten. De boot is heerlijk hoor, maar nog fijner om er ff goed van af te zijn.

's Avonds was er een "firehouseshow". Vanaf ons balkon perfect zicht!

(Filmpje staat als het goed ook weer ergens om te bekijken... net als nig en aantal andere filmpjes van de laatste dagen. Nu kon ik ze er wel uploaden!)

20200315_181609

Dit was onze laatste volle dag met de cruise. Om 11pm varen we terug naar Miami.

Ps. Ook aan boord houd corona de gemoederen flink bezig. Er is -toen we in Mexico waren- bekend gemaakt dat er vanaf maandag (de dag dat wij aankomen in Miami) geen cruises meer mogen varen. Wij hebben dus belachelijk veel geluk gehad. Een deel van de bemanning is ook al van boord gegaan in Mexico. Super sneu voor al die mensen. Zo'n 80% van het personeel komt uit Zuid-Amerika, en ik gok dat het daar toch net ff anders geregeld is dan bij ons in Nederland (en bij ons is het ook al heftig!). Maar werkelijk allemaal bleven ze zo super vriendelijk en behulpzaam. En hebben we niks gemerkt van het feit dat er minder personeel was. Echt diep respect voor hun.

1. Maudo:
    17 maart 2020
    Dat was weer dik vet genieten zo te lezen!
    Heerlijk🙃😘
  2. Papa en mama:
    17 maart 2020
    Net de video's bekeken, wat leuk!!!! Jullie hebben echt een mooie reis gemaakt en veel gezien! Nog een paar dagen genieten!!!!😘😘😘
  3. Linda:
    17 maart 2020
    jaloersmakend....geniet er nog van!!!
  4. Mariëlle:
    17 maart 2020
    Heerlijk om alles te lezen ❤️
  5. Marianne Jobse:
    17 maart 2020
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie toch weer! Geniet nog maar even verder van alle fijne dingen daar.
  6. Dick en Jolande:
    Jaloersssss. Ziet er geweldig uit, zon, zee, zand. Mmmmm
  7. Dimphy:
    Moooi!!
  8. Opa W.:
    17 maart 2020
    Volgens mij komen jullie moddervet terug. Past André wel een beetje op zijn figuur? Enfin, als jullie weer thuis zijn hebben de kindjes qua school alle tijd om uit te rusten van deze prachtige vakantie.
  9. Br Willems:
    Geniet ervan!😎
  10. Marina Cijsouw:
    18 maart 2020
    Geniet ervan 😘
  11. Juf Marian:
    18 maart 2020
    Dank jullie wel voor t reisverslag. Superleuk!
    Geniet er nog van.