Yosemite NP part 2

25 april 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 4.

We worden deze morgen eigenlijk best chill wakker. We waren zoooo vreselijk moe na de vorige dag dat we als roosjes hebben geslapen. En het is er zooooooo mooi als we wakker worden 😍! We willen vandaag vooral gaan genieten. En dat werkt dus het beste als je weet dat alles geregeld is. Het "kantoortje" waar je kan boeken voor een camping in geopend vanaf 8 uur en daar willen we dus op tijd zijn. Om 8:15 staan wel er.. ennnnn... alles is volgeboekt ook voor die nacht 😭. Maar we kunnen op een wachtlijst en dan zouden we klokslag 3 uur te horen krijgen of je een plekje hebt. We zijn nummer 11 op de lijst, dus we wagen het er op. Van de honderden plekjes zullen toch wel 11 mensen die dag weer vertrekken? En zo niet, dan rijden we om 3 uur door naar de volgende bestemming. Ben je er zelf niet om 3 uur precies, dan wordt je eventuele plekje weggegeven aan een ander. Duidelijk. Dit moet lukken 😅.

We lopen weer naar de camper en zien dan ineens 4 herten staan! Cooool! Gaaf begin van de dag.

20190425_083859

De rest van de dag zien we zoooooveel moois ❤, lopen mooie routes en genieten! Wat een heerlijke dag!

20190425_11461420190425_11485020190425_120907met onderkin 👌20190425_120615

Wel zoeken we snel nog een plekje op waar wifi is zodat we alvast de volgende camping kunnen boeken voor morgen (dat grapje van gisteren willen we niet nog een x), dus snel snel dat regelen want we willen natuurlijk op tijd bij het kantoortje zijn. Er rijdt een shuttle waarbij je op verschillende plekjes kan uitstappen. Die nemen we, dan zijn we zeker op tijd... Totdat Lise ineens 2 haltes daarvoor moet spugen. Dus net de halte ervoor moeten we snel uitstappen want we hadden alles opgevangen in een krantje 😅.  Niet heel fris. Maar wel hadden nog een kwartiertje. Lise opgefrist, sprintje getrokken (had ik al gemeld dat het ook daar belachelijk warm was? Ook 26C!), ook weer oververhit daar aangekomen, maar op tijd!

Toen werd het toch nog ff spannend. Je staat daar met een hele groep mensen die allemaal zo'n plekje op een camping willen. Dan komt er zo'n ranger met een lijst... De spanning stijgt... "Laat er alsjeblieft 11 plekjes vrij zijn". Dan begint hij. Nr 1. Nr 2.. en toen number 10 Kuroowlah pohlfliét. Blijer dan blij! Huilend viel ik André in de armen (oké dat is wat overdreven, das niet gebeurd, maar we waren dus wel heel blij)! Wel nog ff een foto met de ranger (die met hoed veel op ome Sander lijkt 😆). Er waren 16 plekjes vrij gekomen, en maar 1 voor zo'n camper als die van ons. Mazzeltje 😅.

20190425_152541

Toen maar weer naar de winkel, tijd voor een ijsje en nog even die aardige man bedanken voor gisteren. Omgekeerde wereld daar,  wil ik hem wat geven, krijgen wij onze boodschappen gratis mee. "Omdat hij mij zo dapper vond gisteren toen mijn man het duidelijk niet meer zag zitten" . Ik vind het hilarisch😂. Maargoed, leuk, zo besparen wel nog het één en ander deze vakantie.

Toen naar de camping, weer upperpines! Zo mooi!

Lekker gespeeld, lekker gegeten en weer een dag voorbij..

20190425_17373620190425_175426

20190425_180157 bearbox. Hier moeten je etenswaren in zodat er geen beer je camper in probeert te komen.

20190425_182224flessen-dennenappel-gooiertje. Top spel 👍

1. Park Ranger Ome Sander:
    28 april 2019
    Mooi verhaal weer! Wat je zegt Amerikanen zijn erg behulpzaam en vriendelijk, viel ons ook op. Hoop dat het nu allemaal wat chiller gaat worden. Geniet ervan.👍
  2. Papa en mama:
    28 april 2019
    geen saaie vakantie tot zover😂
    en wat een aardige mensen! ben benieuwd naar jullie volgende avonturen, hopelijk wat relaxter voor jullie😉😚😚😚
  3. Hanneke.. tante Hanneke ;):
    28 april 2019
    Jullie hebben echt al mega veel gedaan in 1 week!! Klinkt helemaal super, en inderdaad ook een beetje op de chill modus af en toe he!! Want echt na 4 weken.. ben je voorlopig echt niet aan de beurt voor vakantie :p foto's zijn zo leuk ook.. herken t nog goed allemaal! Genietse lieverds!
  4. Carla Willems:
    28 april 2019
    Wat een spannende reis is dit tot nu toe zeg, leuk om te lezen! Dikke kus van Carla Kip aan Jens en Lise :))