Yosemite NP part 1

24 april 2019 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 3.

Blij dat deze dag voorbij is..

Komtie..

We werden wakker op onze camping bij San Francisco. Toppie geslapen. Tot 7 uur šŸ‘Œ HAHA, JETLAG EAT YOUR HEART OUTĀ (ben hier al zo gewend dat ik al in het Engels kan uitlachen)! Wij gingen na de drukke dag van gisteren even rustig aan beginnen. Kids in de speeltuin, wij de camper fatsoenlijk inrichten Ā (lees: de koffers uitpakken). Daarna lekker gedoucht (vond LiseĀ het leuksteĀ van de hele camping šŸ˜), en toen rond 11 uur vertrokken voor een ritje van ongeveer 4/5 uurtjes (dachten wij leuk) naar Yosemite National Park! NouĀ daar keken we naar uit!Ā Nog even gedacht, zullen wel van te voren bellen of er daar ergens plaats is. Maar in goed vertrouwen dat dat niet zo zou zijnĀ en er anders in de buurt nog wel een plekkie zouĀ zijn (het is tenslotte naar voorseizoen)Ā gingen we op pad. Dat liep bij ons dus maar weer eens anders. Zeg maar mis. We kwamen eindelijk aan om 6 uur. Het visitorcenter waar wij dachten wat informatie te kunnen krijgen over waar te verblijven wasĀ al dicht. Dus eerst maar ff naar een supermarkt. Daar aan een hele vriendelijke man die daar werkte (wij vinden de Amerikanen tot zo ver echt oprecht mega vriendelijk en behulpzaam) om raad gevraagd. "Oeiii weinig kans op een plekje, en het wordt om half 8 donker? dus ik zou snelĀ zorgen dat je iets kan regelen". Hij heeft ons een adres gegeven waar we konden zien waar er nog plek vrij was. Dus daar naar toe. Gekeken. ALLES full of closed. OkĆ©. Paniek. We hebben een uur om buiten het park te komen. Dat gaat dus niet met zo'n camper daar een slingerslangerĀ bergpad zonder vangrails hĆØ. Wild kamperen mag niet (boete van $5000,-. Liever niet). Wat nu dan!?Ā

Terug naar de winkel. Ik denkt ik gooi het volledig op de kinderen. Zielig verhaal, 2 kleine kinderen, weĀ kunnen niet terug, dan jaag je ons de dood in. Zoiets šŸ˜¬.Ā

Hele lijst nummers gehad, heeft ie samen met ons gebeld. Maar nergens werd opgenomen. Toen kregen we het noodnummer šŸ˜‚. Wederom mijn zielige verhaal gedaan, en toen als hoge uitzondering kregen wel toch een plekje op de camping. FJIIEEEEEEEWWWW šŸ˜„.Ā

Nog een top plekje ook. Op upper pines (das zeg maar midden in het centrum). WeĀ hebben er die dag niet echt van genoten, maar we zijn er die ochtend maar wel mooi wakker geworden.

Geen foto's van deze dag, Jens vond het nodig om mijn telefoon te verstoppen (en foto's van ons in paniek zijn ook niet cool).

1. Maurice Peterson:
    28 april 2019
    Spannen zoā€™n dag šŸ˜¬, maat toch goed gekomen šŸ’ŖšŸ½
  2. Dimphy:
    Spannend caaa, maar gelukkig gelukt! Genieten:-) Xx
  3. Marina Cijsouw:
    28 april 2019
    Stressvol dagje, snel ā€œvergetenā€ en op naar de volgende šŸ˜€šŸ˜€
  4. Ed Thea en Anne Luteijn:
    28 april 2019
    jullie worden onze favoriete schrijvers,waar kan ik lid worden van de Fan Club,
    en waar kunnen we handtekeningen verkrijgen ?
    dit wordt een Bestseller.
    love from all off us XXX