San Francisco

23 april 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 2.

Op naar San Francisco! Want om 8:45 hadden wel een bezoekje gepland naar Alcatraz! Wel hadden allemaal prima geslapen. Tot 5:30 dus dat begint te er op te lijken! Wij de uber (soort taxi) geregeld, nou alles perfect dus! Komt de uber.. Neemt 'ie ons niet mee vanwege de kinderen en geen autostoeltjes. Voor ubers gelden niet de regels van taxi's.. Oké, wat nu? We hadden nog een uur om er te komen. Ritje van 45 min.. Snel een taxi bellen dan maar. Die was er na 10 minuutjes. Maarrrr dikke file. Reistijd 1,5 uur 😣. (Warning! Pas op met voorlezen voor kinderen, hier volgt grof taalgebruik:) KKKKUUUUUUTTTTTT! Dat redden we nooit meer. Kutterdekutkut! Hebben wij weer. Uiteindelijk waren we er toch nog iets eerder, maar wel te laat. Ik dacht ik gooi al mijn charmes in de strijd, en kom maar het meest zielige verhaal en hoop dat we toch nog mogen.. Dus daar gaan we, laten onze tickets zien, wil mijn o zo zielige verhaal vertellen, zegt de vrouw doodleuk "oh you missed it, you can go with the next one". Nah. Oké. Hadden we niet helemaal verwacht gezien je 3 maanden van te voren deze tickets moet boeken. Maar oké!

20190423_10434320190423_102302

20190423_122351

Het was echt heel gaaf! Tegen 1 uur namen wel de boot terug naar het vaste land, waar we uiteraard de zeeleeuwen hebben gezien op pier 33.

20190423_140110

En we zijn met de cablecars meegegaan. Ook erg gaaf.

20190423_160911.

Maar wat was het warm! Zo'n 26C. We hebben dus flink gezweet en flink moeten smeren, maar wat een gave dag. Toen terug naar de camping. Eens kijken of dat goedkoper kan dan met een taxi 😓. Dat viel dus niet mee. Het plan was eerst een stuk met de ferry en dan nog een stukje met een taxi (zou al flink schelen). Maar toen we bij de ferry stonden te wachten kwamen we in gesprek met Karen. Een vrouw van rond de 65/70 die duits hadden gestudeerd en daarom een connectie met ons had😂. En die vond het belachelijk dat we een taxi moesten nemen, dus ze zou ons brengen met haar auto. "Ze moest er toch langs". Weer een meevallertje dus! Rond 8 uur waren we weer "thuis", Karen een dikke Amerikaanse knuffel gegeven en toen zijn we als een blok in slaap gevallen....