Highway 1 naar Monterey

15 mei 2019 - Big Sur, California, Verenigde Staten

Dag 24.

De laatste echte reisdag. We hebben een aardige rit in de camper voor de boeg. Je zou het stuk in 4 uur kunnen rijden maar we trekken er de hele dag voor uit, want we denken regelmatig te stoppen onderweg. En dat gebeurt dan ook. We rijden van San Luis Obispo naar Monterey via highway 1. Als we net onderweg zijn stoppen we bij San Simeon bij een visitorcenter. Ik wil daar even kijken of ze wat informatie hebben over de route, omdat we niet precies weten wat we kunnen verwachten en wat de mooie plekjes zijn om te stoppen, en we willen niet overal zomaar voorbij rijden. Dus ik denk even snel naar binnen te kunnen voor een foldertje, maar dat heb ik mis. Binnen is namelijk Trudy. En Trudy is 77 jaar oud en valt schijnbaar steeds in slaap (ze was wakker hoor toen ik binnen stapte, maar dat vertelde ze.. zo'n 6x..) en ze vind het echt nog heel leuk/totaal niet meer leuk (dat kon ik niet helemaal volgen want ze praatte nogal onduidelijk) dat ze daar nog staat op haar 77e. Het mens lult de oren van mn kop (ben toch wel wat gewend zou je zeggen), omhelst me ook meerdere keren en blijft me aaien en vastpakken.. Awkwarrrrd. Uiteindelijk krijg ik dan toch de nodige informatie, weet mezelf los te krijgen en al pratend loop ik achteruit de deur uit. Zo.

Op naar de zeeolifanten! Dat is maar zo'n 10 minuutje rijden vanaf het visitorcenter. Ideaal. We stappen uit en zien er al gelijk een paar liggen.

20190515_122338

20190515_122652

2 minuten verder lopen liggen ze echt met honderden bij elkaar! Heel cool!

20190515_122946

Daarna wilden wel verder rijden, maar dat kon niet ivm een wielerwedstrijd die ons tegemoet zou komen. Zou zo'n 45 minuten duren. We besluiten om terug te rijden naar San Simeon om daar dan even wat te gaan eten. Lekker gegeten bij een leuk restaurantje/bar. Ondertussen waren de 45 min om dus we gingen verder! Om vervolgens toch nog tegengehouden te worden 1 km voorbij de zeeolifanten want ze waren nog niet voorbij. Ruim een half uur aan de kant gestaan. Jammer hoor. Maar wat was het mooi onderweg!

20190515_15452320190515_16591620190515_15334220190515_15151720190515_171029-120190515_17065420190515_165928

20190515_165641

Pas om 7 uur kwamen we aan bij de camping  (nadat we eerst bij de verkeerde camping stonden. Oeps.)

Bij de winkel kant en klare mac 'n cheese gehaald (dat moet je toch een x gegeten hebben hier.) en dat lekker (zo lekker was het niet😅) opgegeten.

Mooie afsluiter van deze reis!

1. Carla Willems:
    17 mei 2019
    Je hebt alles leuk geschreven Crool! Fijne terugreis, tot snel!! Kus!
  2. Dimphy:
    17 mei 2019
    Leuk met jullie mee te hebben mogen lezen!
    Goeie reis terug en tot..... volgende week :-)
    Kus!
  3. Marina Cijsouw:
    17 mei 2019
    Echt heel leuk om jullie reis zo te mogen meemaken. Veilige reis weer terug 😘
  4. Mariëlle:
    Wauwwww prachtige foto's!
  5. Hanneke.. tante Hanneke ;):
    17 mei 2019
    En nu naar op naar huis! Goeie reis en tot morgen ( ja hoe leukkk we komen wel even langs ja..;) ) kusss
  6. Ed Thea en Anne Luteijn:
    17 mei 2019
    Jammer dat dit grote reis avontuur gaat eindigen ,maar genoten hebben we, een fijne herinnering en nog gratis ook( Zeeuws ) Een voorspoedige reis terug naar souburg.
    En we zullen de bewoners van de middelburgsestraat waarschuwen dat de rust weer voorbij is .Hopen jullie weer gauw te zien !