Dag 5 en 6. Cruisen!

12 maart 2020 - Miami, Florida, Verenigde Staten

De koffers weer gepakt want het was alweer tijd om terug te gaan naar Miami. Het is tijd voor onze cruise! Woehoee! Om 9 uur vertrokken we uit Key West over de oh-zo-mooie weg terug. Rond half 1 waren we terug op de luchthaven waar we onze huurauto moesten inleveren en voor we het wisten stonden we bij de cruiseterminal. Bij het inchecken hadden we een klein schrikmomentje. We moesten onze esta's laten zien... "Uhm, staan die niet gewoon in jullie computers net als op de luchthaven?" Nee dus.. ik mn mail uitpluizen alles weer moeten invullen op de site van de esta's om na 10 min de esta van André te kunnen laten zien. "Wilt u de rest ook nog zien?" Na enige twijfel (en veel ergernis, hij wou denk ik naar huis) mochten we door. Denk dat ik er anders nog had gestaan 😅. Maar yes we mochten dus verder lopen. Kwamen aan bij een soort camera, bleek dat onze temperatuur op te meten... Ah. De eerste tekenen van de corona "gekte". En toen hoppa door aan boord! Wat een groot schip zeg (joh)! Op zoek naar onze kamer, en daarna snel nog wat eten bij het buffet. Hmm.. viel toch wat tegen.. niet eens pancakes en waffles 🤔😅.. Jaaa we zitten lekker in onze amerikamodus (lees: vreten wat je vreten kan). Daarna was de evacuatieoefening.

IMG-20200310-WA0007

En de kids nog ff in het zwembad, en het schip grotendeels bekeken.

IMG-20200310-WA0013IMG-20200310-WA0010

Daarna uit eten geweest in het gewone restaurant. Erg goed!

IMG-20200310-WA0003

En toen naar bed.

De volgende ochtend waren we weer op tijd uit de veren. Want de klok moest weer een uur achteruit. Lekker handig..

Maar early breakfast was al om 6:30. Toppieeee 👍. Wederom geen pannenkoek of wafel te zien... "Wat is dit voor baggerschip zeg..." Oh. Onderweg naar het zwembad was er nog een stuk "restaurant". Daar lagen dus alle slechte etenswaren. Pannenkoeken, wafels, taart.. konden we mooi door voor ronde 2 (na het ontbijt ligt daar dus ook dus pizza en de friet, favoriete plekje aan boord dus)!

Dit was een dag op zee. Het zonnetje scheen, maar die verdomde wind was wel echt irritant. Toch volgehouden tot een uur of 4 😋 toen werd het bewolkt en wel echt fris. Dus toen gaan douchen en naar de kidsclub.

Door dat het zo waaide schommelde het schip toch wel wat. Ik werd gelukkig niet zeeziek maar het voelde wel alsof ik net ff 2 wijntjes te veel op had (en Nee, dat had ik echt niet 😝) dus maar gelijk met de kindjes gaan slapen (sowieso toch nog beetje last van de jetlag geloof ik, of van jaren minder slaap), kom ik in ieder geval uitgerust thuis 😏.

1. Papa en mama:
    12 maart 2020
    Klinkt weer goed allemaal!🌝 hoop dat jullie geen last ondervinden van het coronavirus...al die berichten...hoop dat jullie nog lekker genieten!😘😘😘
  2. Ed Thea en Anne Luteijn:
    12 maart 2020
    het kan natuurlijk niet allemaal meezitten voornaamste is dat je aan boord zijn en de boel de boel laten.Foto van Lise tijdens de evacuatie oefening prachtig, echt zo van als blikken konden doden was die steward er niet meer.
  3. Dick en Jolande:
    12 maart 2020
    Lekker genieten en eten, klinkt goed toch. En zo'n evacuatie oefening is toch leuker dan in het vliegtuig, hier mag je meedoen...
  4. Juf Marian:
    13 maart 2020
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen.
    Geniet er nog heerlijk van.